Sklepy Shoper: Nowy program lojalnościowy
Angażuj klientów swojego sklepu jeszcze lepiej
Jak przyciągnąć klienta do naszego sklepu internetowego i zachęcić do dłuższej współpracy, korzystania z usług lub wynagrodzić go za lojalność?
Na przykład opracowując Program Lojalnościowy w swoim sklepie internetowym.
Na platformie Shoper, której jesteśmy Oficjalnym Resellerem, rusza właśnie Nowy Program Partnerski, dla sklepów internetowych, a właściwie ich klientów, który pozwoli jeszcze lepiej dbać o stałych klientów.
Aby wprowadzić w swoim sklepie Shoper program partnerski należy wykonać kroki:
1. Zdefiniować przyznawanie punktów, między innymi określić preferencje naliczania ich, czy naliczają się od razy po automatycznej zmianie statusu zamówienia na „Opłacone”, czy na status, który sami wskażemy.
2. Zdefiniować możliwość oddawania klientom punktów oraz ich odbierania (np. anulacja zamówienia)
3. Ustalić warunki przyznawania punktów, np. 1 punkt za 1 wydaną złotówkę.
(Sklepy uruchomione na platformie Shoper Premium mają do dyspozycji dodatkowe funkcje, np. którzy klienci oraz za które produkty będą mogli skorzystać z programu lojalnościowego. Do wyboru są: grupy klientów, grupy subskrybentów, wybrane grupy klientów, produkty z określonych kategorii, wyselekcjonowali producenci, czy oczywiście, wybrane produkty).
Być może chcielibyśmy, aby klienci otrzymywali dodatkowe punkty np. za dodawanie opinii, zapisanie się do Newsletter. Przyznanie punktów odbywa się po weryfikacji danej czynności przez Nas. W tym wypadku warto zadbać o automatycznego emaila do klientów powiadamiającego o przyznaniu w/w punktów.
4. Określić, w jaki sposób informować klienta o zmianie punktów na jego koncie.
5. Określić zasady, na jakich punkty będą wymieniane: np. na dowolne produkty, produkty z wyznaczonej kategorii, produkty wybranych producentów, czy wyselekcjonowane produkty.
6. Określić metody rozliczenia produktów, ze względu na zagadnienia księgowości. Czy produkty mają być całkiem darmowe czy kosztować symboliczną kwotę.
7. Wyznaczyć dodatkowe warunki wymiany zebranych przez klienta punktów- np. tylko w trakcie zakupów; określić limity- ile punktów można zużyć jednorazowo; oznaczyć, czy punkty można wymieniać tylko przy osiągnięciu określonej wartości koszyka.
8. Określić czy punkty można wymieniać na rabaty procentowe na zakupy w sklepie.
9. Ustalić datę ważności punktów- że każdy sklep stworzony na platformie Shoper ma taką opcję, wraz z automatycznie generowanym komunikatem o ich wygaśnięciu.
Jeśli chciałbyś założyć swój sklep internetowy lub odświeżyć wygląd i funkcjonalność obecnego - zamów DARMOWĄ WYCENĘ
Skorzystaj z naszych usług