Jak wykorzystać Facebook do promocji sklepu online?

Skuteczne praktyki promowania sklepu internetowego na Facebooku.

Media społecznościowe są idealnym miejscem do komunikacji marketingowej w zasadzie dla każdej branży. Ogromna siła, daleki zasięg. Spośród wszystkich mediów, z pewnością prym wiedzie Facebook, z którego codziennie korzysta ponad miliard osób.

Dlatego tą platformę poleca się dla wszelkich sklepów internetowych. 


Jak wykorzystać Facebook i jak prowadzić fanpage dla e-commerce. Dlaczego Facebook jest tak skuteczny? 

Człowiek jest stworzeniem społecznym. Na wyciągnięcie ręki mamy świeże, aktualne informacje na temat swoich idoli, wydarzeń z bliskiej okolicy; można wymienić się opiniami, nawiązać kontakt ze znajomymi, bez względu na to, jak daleko mieszkacie od siebie. Facebook zamiast wielu forów, serwisów internetowych. 

W ogólnodostępność Facebooka świetnie wpisuje się prowadzenie Fanpage dla sklepów online, jako że sprzedaż internetowa staje się coraz bardziej popularna. 


Fanpage służy z pewnością zbudowaniu wśród społeczności świadomości istnienia marki na rynku, popularyzacji jej; jego podstawowym celem jest tworzenie grup, społeczności, także wokół usług, towarów; nie jest natomiast miejscem, gdzie podajemy komunikaty stricte sprzedażowe. Facebook nie jest tablicą ogłoszeń, należy unikać postowania w stylu: zdjęcie towaru, nazwa oraz jego cena. Nie przyciągniemy w ten sposób fanów.

Sposób na zbudowanie solidnej bazy entuzjastów naszych produktów, usług ( co przekłada się na sprzedaż w sklepie online) to informowanie, angażowanie społeczności przy pomocy różnego typu postów:


  • Ankieta
  • Wpis z bloga
  • Tutorial- nowy produkt, opis usługi (infografika, video)
  • Cytaty, także branżowe
  • Użycie produktów w kontekście
  • Newsletter- dołącz się
  • Ciekawostki sezonowe oraz branżowe
  • CTA- czyli wezwanie do akcji
  • Konkursy/zagadki branżowe z np. pytaniami, dotyczącymi produktów znajdujących się w naszym sklepie
  • FAQ- najczęściej zadawane przez klientów pytania oraz odpowiedzi
  • Smiling content- żarty sezonowe czy związane z branżą, o ile możliwe

Każdy post powinien być wsparty graficzną formą przekazu, która dopełnia komunikat słowny, a wręcz zachęca do przeczytania.


Jakkolwiek platforma Facebook oferuje doskonałe możliwości reklamy płatnej na Facebook dla sklepów online, poprzez:


  • stworzenie sklepu na platformie FB, z linkiem przenoszącym bezpośrednio do produktu w sklepie online, co może znacząco skrócić, uprościć ścieżkę sprzedażową, pomóc mniej zdecydowanym klientom.
  • reklamę DPA, czyli Dynamic Product Ads- jest typem reklamy dynamicznej wykorzystywanej do celów remarketingowych.Dynamika tego rodzaju reklamy to połączenie id użytkownika z id oglądanego produktu. Dzięki temu potencjalnemu klientowi wyświetlane są na Facebooku reklamy produktów, które wcześniej oglądał. DPA to oszczędność czasu oraz precyzyjność targetowania. W ciągu paru chwil tworzymy szytą na miarę pod danego użytkownika reklamę. Potrzebujemy do tego katalog produktowy i dobrze ustawione pixele Facebooka.Warto podkreślić, iż platforma Shoper, na której konstruujemy nasze sklepy online, posiada możliwości integracji sklepu internetowego z Facebook, dla potrzeb DPA.
  • Facebook Ads- płatną reklamę, z precyzyjnym wyborem grupy docelowej, słów kluczowych, z możliwością wyboru celu reklamy: zwiększenie świadomości marki, promocja nowego produktu, remarketing, czy użycie pixelu Facebooka, aby mierzyć konkretną wartość z konwersji, czyli przekucia reklamy na sprzedaż, oraz pixelu zdarzenia. Zdarzenie to działanie wykonane przez użytkownika w witrynie sklepu online. Zdarzenia standardowe są zdefiniowane przez Facebook, umożliwiają monitoring konwersji, optymalizację procesów zakupowych, np.sprawdzenie, gdzie potencjalny klient porzuca proces zakupowy, np. koszyk. Jest to dobra wskazówka, jak poprawić usability sklepu.


Facebook posiada szeroki wybór narzędzi analitycznych, które pozwalają ocenić skuteczność naszych działań marketingowych oraz reklamowych na Fanpage’u, zarówno tych darmowych, jak i płatnych.

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!