Jak przygotować sklep na sezon zakupowy?

Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym stosując kilka sprawdzonych metod

Sezon zakupów zbliża się wielkimi krokami, co widać już w witrynach sklepowych. Na początek mamy Black Friday oraz Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki, aż do apogeum szaleństwa zakupowego- Świąt Bożego Narodzenia.


Ponieważ coraz więcej z nas nie ma czasu, by przemierzać galerie handlowe, zwraca się ku zakupom w sklepach internetowych. One także muszą być na tą okazję przygotowane.


Podpowiadamy Wam zatem jak przeżyć najazd klientów, jak przygotować się, by jak najwięcej promocji wykorzystać.


Kampania Google Ads - dzięki niej klienci Cię znajdą

Jak pokazują liczby, ok 40% posiadaczy sklepów na platformie Shoper zachęca klientów do odwiedzin sklepu reklamując się w Sieci Google. Aby kampania była efektywna i przyniosła oczekiwane rezultaty w postaci sprzedaży, warto rozpocząć ją już na 3 miesiące przed peak’iem zakupowym. O biznes można zadbać uruchamiając kampanie produktowe, które są najbardziej korzystne i skuteczne w dotarciu do potencjalnego klienta.

Reklama Google pojawi się kupującemu zawsze we właściwym czasie, wybranej grupie docelowej z odpowiednim dla niej przekazem, np. inaczej będzie wyglądać reklama laptopa, a inaczej wyposażenia pokoju dla dzieci, dotknie innych emocji.


Reklama na Facebooku - skorzystaj z potęgi social media

Jak pokazują badania, ponad 63% naszych rodaków korzysta z Facebook’a, który okazał się najpopularniejszym medium w Polsce. Sprawdził to także Shoper- ok 44% właścicieli sklepów internetowych Shoper korzysta z social media, reklamując się tam, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Nieco mniej korzysta z Instagrama, ok 41 %.


Jak jeszcze warto wykorzystać Facebook dla działań marketingowo- reklamowych? Na pewno należy uruchomić reklamę na stronie firmowej, dzięki temu powiększymy grono swoich fanów oraz odbiorców. Facebook oferuje możliwości targetowania reklam według określonych wykładników, np. wieku, profesji. To gwarantuje wyświetlenie reklamy tylko tym „zaprogramowanym” obiorcom.


Reklamując swój sklep na Facebooku, warto pamiętać także o Instagramie oraz coraz popularniejszym kanale-komunikatorze Messenger.

Ciekawie zaprojektowany, spójny graficznie Fanpage firmowy z pewnością ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami. Angażujące posty, ciekawy content pomogą zgromadzić entuzjastów marki. Facebook nie jest platformą stricte sprzedażową, dlatego nie warto zanudzać odbiorców samymi postami sprzedażowymi, typu zdjęcie produktu, opis.


Taka strona może być także indeksowana przez wyszukiwarkę Google, a to oznacza, że wyświetli się w wynikach wyszukiwania osobom zainteresowanym danym produktem czy usługą.


Coraz większą popularnością cieszą się grupy dyskusyjne, gdzie sprzedawca może pokazać się jako ekspert w swojej branży. Można udzielić porady, dobrać rozwiązanie, korzystając oczywiście z zasobów swojego sklepu internetowego.


Instagram sprawdzi się w branżach, gdzie obraz, film grają na emocjach ( np. Insta Stories): branże lifestyle- moda, uroda, wyposażenie wnętrz, motoryzacja, biżuteria, sporty, czy nawet hodowle zwierząt.



Aplikacje pro-sprzedażowe

Wsparcie sprzedaży w sklepie internetowym zapewnią odpowiednio dobrane aplikacje pro-sprzedażowe:


  • inteligentna wyszukiwarka - mechanizm wyszukiwania w sklepach Shoper został opracowany według najnowszych standardów, co sprawia, że wyszukiwarka działa bardzo intuicyjnie, a wyniki wyszukiwania są bardzo dokładne (istnieje możliwość konfiguracji wyszukiwarki pod względem zakresu przeszukiwanych danych)
  • cross-selling / up-selling - aplikacja bardziej znana pod nazwą "Inni kupili również". Świetny moduł do zwiększania wartości zamówień w sklepie internetowym.
  • licznik "do darmowej dostawy pozostało" - dzięki tej aplikacji w łatwy sposób zmotywujesz klientów swojego sklepu do powiększania wartości zamówienia, kusząc ich darmową dostawą
  • Progressive Web App - aplikacja internetowa, która pozwala na instalację skrótu Twojego sklepu internetowego jako aplikacji natywnej na urządzeniu mobilnym.
  • skrócony koszyk zakupowy - aplikacja, która pozwoli jeszcze szybciej zamawiać Twoim klientom. Zmniejsz ilość porzuconych koszyków w sklepie internetowym.


Włączeniu systemu nowoczesnych płatności, takich jak: Google Pay

System ten przyspiesza proces zakupowy, podwyższa zadowolenie klienta, zwiększa wygodę. Nie trzeba już posiadać karty, aby zapłacić, gdyż w sklepie Shoper podczas etapu końcowego procesu zakupowego, klient wybiera opcję „Zapłać przez Google Pay” podając adres dostawy. Metoda ta jest łatwa i intuicyjna w obsłudze.


Przygotuj serwer na wzmożony ruch na sklepie.

Przygotowaniu się na większy ruch, większą liczbę zamówień. Zatem zadbaj o serwery, hosting. Czas wyprzedaży czy przedświątecznych zakupów to czas zwiększonego ruchu i większego obciążenia systemów.


Wdrażając powyższe punkty, będziesz miał pewność, że Twój sklep na platformie Shoper uszczęśliwi kupujących a właścicielowi przyniesie zwiększone zyski.


Potrzebujesz wsparcia z którymkolwiek z powyższych zagadnień?

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!