Jak prowadzić bloga dla firmy lokalnej?
Prowadzenie bloga nie tylko pozwoli Ci stać się ekspertem w danej dziedzinie dla swoich klientów, ale również pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie strony Twojej firmy.
Zakładając bloga dla swojej lokalnej firmy, powinniśmy traktować jego istnienie oraz strategię w sposób długofalowy.
Lubimy kupować, jednak nie lubimy nachalnej akwizycji. W Internecie ta zasada jest bardzo widoczna, gdy szukamy usług bądź produktów w naszej okolicy- mieście, dzielnicy.
Firmowy blog to nie tylko treści, które mogą zainteresować Twoich potencjalnych klientów, to również ogromna wartość SEO, na którą wyszukiwarka Google kładzie duży nacisk. Treści publikowane we wpisach zawierają zazwyczaj frazy związane z produktami oraz branżą.
Firmowy blog to również dłuższe wizyty odwiedzających na stronie Twojej firmy.
Dlaczego warto prowadzić bloga?
- Wyższa pozycja w wyszukiwarce Google - najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie kładzie wysoki nacisk na unikalne treści, zwłaszcza takie, które publikowane są systematycznie i są przydatne dla jej użytkowników.
- Wizerunek eksperta - umiejętny sposób promowania treści związanych z produktami, usługami lub branżą pozwoli nie tylko sprzedawać produkty, ale również pokaże potencjalnym klientom jak dobrze znasz swoją ofertę.
- Lepsze statystyki strony - ciekawe treści to również dłuższy czas odwiedzin Twojej strony internetowe
- Rozpoznawalność marki - nawet jeśli klient, który trafił na Twojego bloga nie zdecyduje się w tym momencie na współpracę, masz zdecydowanie większą szansę na przyszłą sprzedaż, jeśli dasz mu wiedzę, która będzie dla niego przydatna
- Dodatkowe treści na potrzeby Social Media - ciekawe treści warto udostępniać w mediach społecznościowych, które z pewnością urozmaicą posty na Facebooku czy LinkedIn.
Jak pisać treści na bloga?
Język bloga powinien być prosty i zrozumiały dla jego czytelników. Wpis powinien być użyteczny i napisany językiem korzyści. Udzielając porad, wskazówek, pośrednio reklamujesz swoją firmę, oferowane tam usługi lub produkty, budujesz wizerunek eksperta. Z pewnością bloga nie należy traktować jak platformę sprzedażową, podając w każdym wpisie recenzję produktu.
Jakie tematy warto poruszać na blogu?
Prowadzenie bloga to obecnie niepisany standard. Co raz więcej przedsiębiorstw dostrzega potencjał w content marketingu, zapewniając wysokiej jakości treści w formie porad, recenzji, aktualności czy ciekawostek związanych ze swoją branżą i produktami.
W jaki sposób założyć firmowego bloga?
Najprostszym sposobem na rozpoczęcie przygody z firmowym blogiem jest uruchomienie go na popularnych platformach CMS, jeśli Twój CMS posiada taką możliwość, najlepiej jeśli uruchomisz go pod katalogiem, np. www.twojastrona.pl/blog
Wtyczki społecznościowe będą również mile widziane. Pozwól odwiedzającym komentować oraz udostępniać wpisy w Internecie. PS. Pamiętaj o unikalnym adresie URL bloga, np: www.twojastrona.pl/blog/nazwa-wpisu
Wartościowe, przydatne użytkownikowi treści z pewnością zostaną docenione. Może to być pozytywny komentarz czy emotikon, którym czytelnik wyrazi swoje zadowolenie czy nawet udostępnienie wpisu znajomym. Na tym polega budowanie relacji.
Podsumowując- blog daje firmie lokalnej nie tylko ogromne możliwości w kwestii pozycjonowania w wyszukiwarce Google, ale też w świadomości internauty. Zarówno strategia prowadzenia firmy, jak i bloga eksperckiego powinny być długodystansowe.
Jeśli jeszcze nie prowadzisz bloga dla swojej firmy to najprawdopodobniej po przeczytaniu tego artykuł mocno rozważysz taką możliwość.
Skorzystaj z naszych usług