Jak budować zaangażowanie odbiorców na Facebooku w 2020 roku!

Jak efektywnie angażować odbiorców na Facebooku?

Nikomu nie trzeba w dzisiejszym świecie uświadamiać potęgi platformy społecznościowej, jaką jest Facebook.

W Polsce korzysta z niego około 1,4 miliona osób.


Dlatego możliwości promowania oraz budowania świadomości naszej marki są tam praktycznie nieograniczone, nie zawsze związane z kosztami (płatne reklamy to Face Ads), tutaj są wszyscy.


Na początek należy założyć Fanpage naszej marki, firmy, potem poznać darmowe funkcje oraz możliwości dotarcia do fanów, grupy entuzjastów danych produktów czy usług. Strona powinna posiadać avatar oraz zdjęcie w tle korespondujące do wartości marki oraz profilu działalności.


Należy podkreślić, iż budowanie wizerunku, gromadzenie wokół siebie zaangażowanych odbiorców jest procesem długotrwałym, który przede wszystkim wymaga systematyczności, cierpliwości, konsekwencji, a nade wszystko kreatywności oraz otwartości umysłu.


Tutaj jeszcze jedna ważna uwaga- jeśli chcecie stricte sprzedawać na Facebooku, to możecie być rozczarowani skalą. 

Facebook jest platformą relacji, poleceń i oraz dzielenia się emocjami.


Publikowane treści muszą być wartościowe. Obraz na pierwszym miejscu przyciągnie uwagę internauty, przekazuje on często więcej niż słowa, dlatego grafiki powinny posiadać odpowiednią rozdzielczość, wymiary oraz jakość.


Posty muszą być publikowane cyklicznie na fanpage’u, według schematu tematycznego. Na temat godzin publikacji można przeczytać wiele. Naszym zdaniem najlepsza jest obserwacja reakcji fanów, przeglądanie statystyk, żonglerka godzinami wrzucania postów. Dla jednej firmy i branży sprawdzą się godziny ranne w tygodniu, a w weekendy popołudnia.


Przykłady treści angażujących:


  • Stworzenie ankiety- czy związanej z produktami, czy świętami, okazjami. Zakończoną ankietę warto podsumować.
  • Wezwania do działania pod postem, czyli CTA czyli tzw. żebrolajki😊. Należy powiedzieć wprost, czego oczekujemy od odbiorcy- polubienia postu, dodania komentarza, czy nawet udostępnienia. Szybkie reakcje pod postem wpływają potem na zasięgi organiczne. Dlatego warto samemu umieścić pod postem pierwszy komentarz, najlepiej w formie pytania; skądinąd internauci są bardziej chętni do komentowania postu, który posiada już jakieś reakcje.
  • CTA „Zakończ zdanie, wypełnij lukę”.
  • Zachęcenie do oznaczania znajomych, np. oznacz znajomego, który marzy o naszym produkcie.
  • Głosowanie reakcjami: do każdej odpowiedzi należy wybrać reakcję a fanów zachęcić do wyrażenia się
  • Umieszczenie wpisy z bloga eksperckiego, który pokaże nas jako specjalistów w swojej branży
  • Tutorial- prezentacja nowego produkt, opis usługi (infografika, video)
  • Pokazanie firmy od środka, zza kulis, przedstawienie pracowników, będących najlepszymi ambasadorami Twojej marki. To czyni Firmę bliższą fanowi, o ludzkiej twarzy.
  • Umieszczanie cytatów, czyli inspirowanie odbiorcy, 
  • Użycie produktów w kontekście, czyli w środowisku, gdzie się go używa
  • Nietypowe użycie naszego produktu
  • Publikację informacji o naszym nowym Newsletterze z wezwaniem do dołączenia się.
  • Dzielenie się ciekawostkami. Jak najbardziej można umieszczać linki do zewnętrznych artykułów wpisów.
  • Organizacja konkursów dotyczących np. produktów znajdujących się w naszym sklepie. Należy pamiętać o umieszczeniu regulaminu konkursu i nie zapomnieć, że konkursy wzywające do polubienia fanpage oraz udostępnienia konkursowego postu, są z tym regulaminem niezgodne.
  • FAQ- najczęściej zadawane przez klientów pytania oraz odpowiedzi
  • Smiling content- żartobliwe podejście do tematów firmowych.
  • Udostępnianie treści influencerów oraz fanów- warto dzielić się tym, co piszą inni.
  • Posty pytające o preferencje naszych fanów, np. producent aut: „Sedan czy kombi”, w kontekście naszej marki, co nie oznacza, że muszą być bardzo formalne i „sztywne”
  • Rebusy, krzyżówki, pytania- chodzi o rozruszanie szarych komórek, np. podanie równania do rozwiązania, rebus na spostrzegawczość. Przy okazji nie traktujmy publiczności jak abderytów.
  • Stworzenie, udostępnienie gif’a w kontekście marki czy aktualności.
  • Ustalenie tematycznych dni tygodnia, w kontekście marki, np. producent aut może opublikować w jakiś dzień tygodnia post „a must wyposażenia auta”, angażuje to fanów i zachęca do wypowiedzi.
  • Publikacja najciekawszych komentarzy naszych fanów (do postów), czyli taka mała samochwała.


Należy podkreślić, iż nie każda formuła postu sprawdzi się dla każdej branży; najważniejsze jest dostosowanie języka przekazu, obrazu, aby tworzyły spójną całość. Najlepszym miernikiem jakości naszych publikacji będzie reakcja fanów.


Dodatkowo, przy prowadzeniu profilu firmowego na Facebooku bardzo ważną kwestią jest zbudowanie relacji na linii marka - klienci. Tworzenie komunikatów sprzedażowych, wieczne informowanie klienta w postach o nowych produktach lub usługach najprawdopodobniej nie zda egzaminu.


Tworzenie kampanii na Facebooku, kiedy marka nie jest nikomu znana i próba bezpośrednie sprzedaży najpewniej zakończy się niewielką ilością zainteresowanych lub całkowitym brakiem odzewu.


Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy stworzeniu lub prowadzeniu firmowego profilu na Facebooku to z pewnością stworzymy wspólnie odpowiednią strategię w Social Media oraz zajmiemy się jej realizacją.


Dowiedz się więcej na temat oferty prowadzenia profili w Social Media w Ecommercy

Skorzystaj z naszych usług

Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Zoptymalizowana strona internetowa z pewnością wygeneruje dla Twojej firmy więcej leadów sprzedażowych.
Autor: Wojciech Daczkowski 19 marca 2021
Popraw widoczność swojej strony internetowej w Internecie!